Thursday, September 27, 2012

Jodoh belum tentu ; Mati itu pasti


Someone gave me this du'a :
Ya Allah, jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu

Ya Rabbi, jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh seseorang yang hatinya bertaut padaMu agar tidak jatuh ke dalam jurang cinta nafsu

Ya Rabbul Izzati, jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu

Ya Rafi, jika aku menikmati cinta hambaMu, janganlah kenikmatan itu melebihi nikmatnya bermunajat kepadaMu

Ya Muiz, jika aku jatuh hati pada hambaMu, jangan biarkan aku terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu

Ya 'Azim, jika aku merindui hambaMu, jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu



. : : How can I love when I'm afraid to fall : : .

. : : O Allah, please show me the right way : : .

. : : The way of happiness : : .

. : : Do not let me do love the wrong person : : .


. : : Sometimes I really miss the moment when I was very sick : : .

. : : It can be feel that I closed to You : : .

. : : Do not let me to make decision on my own : : .




No comments: