Sunday, January 15, 2017

TAK SANGKA DIREZEKIKAN ANAK KEDUA SELEPAS BERDETOKS

Sebenarnya nak detoks badan, tak sangka lain pula jadinya.
🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩

Kisahnya bermula awal tahun lalu. (maaf saya tak ingat exact date saya mula ambil Vivix tu)

Dalam akhir feb 2016 camtu. Time tu ada promo Vivix. Saya beli dan consume sendiri. Memang dah aim lama nak ambil Vivix. Tujuan utama saya, nak sel badan saya lebih sihat, lebih bertenaga, tak lembik, nak bersihkan toksin² dalam badan saya.

Saya ambil sebelah pagi satu sudu besar. Seingat saya tidak setiap hari (ada cheat day juga), melompat².

Alhamdulillah, memang rasa kelainannya selepas berVivix, kurang rasa letih. Boleh maintain lagi selepas balik sekolah, melayan si hero rashid.

😪 Sehingga sampai hari saya period bulan mac. Saya pelik period saya abnormal, sehingga 15 hari.

Saya mula tak sedap hati risau saya keguguran ke. Saya google macam mana bentuk janin yang gugur, bagaimana rasa sakitnya dan sebagainya. Tapi saya tak puashati, siap bertanya kepada kawan saya yang pernah alami keguguran. Dia suggest saya untuk buat check up. Lebih jelas.

Saya jumpa doktor, memang saya tiada ambil apa² pil perancang, and then ada bgtau doktor saya ada ambil supplemen (Vivix). Doktor nasihatkan saya untuk stop dulu Vivix.

Period saya tak normal berlarutan selama 3 bulan, setiap cycle 15 hari.

Saya ada review juga testimoni dari pengguna Vivix yang lain. Untuk info, Vivix ni tinggi antioksidan, dia akan remove apa sahaja bendasing yang ada dalam badan kita termasuklah toksin moksin.

Selepas bulan ramadhan, bulan julai, period saya lewat seminggu. Dan saya disahkan mengandung.

Actually, memang sejak rashid berumur setahun mengharap juga direzekikan lagi anak kedua. Yes, trauma bersalin tu still ada. Tapi naluri keibuan, rindu bau baby, rindu nak tengok keletah baby. Rindu macam² moment selepas bersalin tu 😃.

Dan tak sangka Allah beri rezeki selepas puasa tu.

Bila teringat balik part saya mengalami period tak normal tu, baru saya dapat kaitkan, Vivix tu bantu 'bersih'kan rahim saya. Kemungkinan juga ada darah nifas saya dulu yang tak keluar habis, yang masih melekat.

Alhamdulillah, gembira? Jangan cerita. Saya pandang muka rashid, alahai nak jadi abang dah dia.

Seriously, tak rugi saya ambil Vivix, dia membersihkan apa² sahaja yang tak bersih dalam badan kita.

Diakui, memang waktu berpantang bersalinkan rashid saya ada melanggar pantang, ada ketika saya pasang kipas semaksimumnya. Saya tidak bertungku dan mungkin itu salah satu faktor saya lewat sikit mengandung kali ke2.

Benar, Vivix ni ikhtiar untuk hamil. Yang penting, yakin padaNya. Jaga kesihatan diri, do the right things 😃😃😃

Untuk tau lebih lanjut pengalaman saya hamil selepas berVivix, boleh pm inbox saya.

P/s : sila dapatkan konsultansi sebelum mengambil produk ini.

No comments: